FaceBook deformuje osobnost

01.12.2011 22:28

 

Dnes jsem projížděl svoje statusy na FB a došel jsem k závěru, že musím KONEČNĚ napsat krátký článek o tom, jak mi ten podělaný FB naprosto nahlodal mojí osobnost. Už jsem se na to dlouho chystal a také jsem nedávno zkoušel udělat si jeden experiment a nepsat nějakou dobu nic na FB a nesledovat ostatní a výsledek? Psychika se výrazně zlepšila a také viz tento článek…

Než se do toho pustím, tak bych si dovolil rozdělit lidi do tří skupin ke vztahu k FB:
- Lidé, co tam jsou často nebo poměrně často (sem patřím já a o téhle skupině lidí bude i tento článek)
- Lidé, co tam chodí jen občas anebo skoro vůbec
- Šťastní to lidé, co to neznají nebo tím opovrhují anebo z jiných důvodů tam nechodí

 

 

Začalo to asi před půl rokem nebo prostě bůhví kdy, když mi nějaký idiot řekl, že existuje něco jako FaceBook (ten název s kurzívou je jméno jedné "skupiny" na FB). Ze začátku jsem tam chodil tak jednou, dvakrát měsíčně (tak asi jako každý), ale postupem času někdy z nudy, někdy proto, že se část mého okolí bavila jako např. "dal jsem fotky na FB, viděl si je?" a někdy také jen tak ze zvědavosti anebo proto, abych si přečetl zprávy, statusy od přátel, jsem tam chodil čím dál častěji…


Teď už tam trávím většinu času, který věnuji počítači na FB (třeba právě teď mám otevřený 3 okna - Winamp, FaceBook a tento článek). A je to čím dál horší…

Pamatuji si moc dobře, jak jsem koukal na podivné statusy některých mých přátel a říkal si, jestli jim náhodou nehrabe, ale postupem času mi ty samé (podobné) statusy připadaly čím dál normálnější nebo alespoň vtipné a začal jsem psát svoje. Něco v tom smyslu, jak psal Tolkien ve svých knihách, že "časem se ovce začne podobat svému pastýři a naopak"… Byl jsem najednou v jednom velkém závodě nebo spíše v davu, který má v drtivé většině důsledek v tom, že se většina lidí snaží co nejvíce zaujmout ostatní lidi neobvyklostí, exotičností, populismem (a podobně) svých statusů, příspěvků, vzácněji i svých fotek, atd.…

Všechno pozoruji sám na sobě… Dnes jsem viděl svojí fotku u kamaráda na mobilu, kdy jsem vypil 17 rumů během několika málo hodin a hned mi problesklo, že to musím dát na FB, aby se ostatní pobavili… - zkrátka - chtěl jsem v jednu chvíli pobavit ostatní a vypadat jako ten největší husťák, kalič, free-cool-in, apod.

Myslím si, že většina lidí je na FB proto, aby si přečetli zprávy, statusy svých přátel anebo koukli na fotky. Ale POZOR! Také si myslím, že kdyby tam nebyly ty šokující informace, drby, tak už je FB časem dávno mrtvej…

 

 

Stokrát opakovaná lež se stane pravdou - podobně se z dobrého úmyslu, proč chodit na FB, se stane časem jenom ubohá směsice tužeb, která má za cíl ukojit touhu po šokujících informacích, drbech, zvednout si svoje ego, zaujmout ostatní, apod. A když tam zrovna nic není, tak je na čase založit svojí vlastní skupinu nebo se aspoň do nějaké přidat anebo si napsat svůj vlastní hustej status, aby se to ostatním lidem líbilo anebo aby by záviděli… Prostě deformace…

Tuším, že prvotní myšlenka FB byla lidi spojovat aniž by brala jejich individualitu, ale časem mě čím dál více pálí myšlenka, že se globálně - právě díky FB - vytváří jakási nějaká společná super osobnost všech lidí na FB z důsledku jejich vzájemného ovlivňovaní. Bohužel tím pádem je potlačovaná jejich jedinečnost, jejich individualita a stává se z nich masa, která místo kreativní činnosti vysedává hodiny na FB a čte si různé sračky od ostatních…

Je to holt závislost jako třeba na alkoholu… A podle toho by se s FB mělo zacházet… !!!

P.S. Tento článek byl o první skupině lidí, kteří jsou na FB často nebo velmi často… A ano, vím, jsem pokrytec…

Frankie

Diskusní téma: FaceBook deformuje osobnost

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek